Vi har gjort større hagebryllup i Oslo, og med den kvaliteten vi helst jobber med. Det var, og er en kostbar affære.
De fleste som har store eiendommer som egner seg for en slik type fest tenker ikke over alt utstyr, og hvertfall ikke alt personale man må leie inn for en slik gjennomføring. Man må jo da leie inn absolutt alt av dekketøy, duker, bord, stoler, telt, linning i taket, gulv, lyd og lysutstyr, barer osv osv. Listen blir fryktelig lang her. Mange må eller bør også leie ekstra toaletter. For å nevne noe som drar kostnadene opp veldig, er det personale. Her trenger man opprigg, forberedelse, gjennomføring, rydding og avvikling. Dette blir fort så mye som 70-90.000,- for alt personale og alle timene som går med. Det er MYE jobb med slike eventer for alle involverte. Og hvis man ikke ønsker å bruke alt man har av venner og bekjente til dugnad, lover jeg at dere vil få et minst like vakkert bryllup med mindre fallgruver, stress og bekymringer ved å gå for et lokale som faktisk har det som trengs. For et proft og elegant hagebryllup, bør du uansett ikke ha noe mindre budsjett enn 5-700.000,- litt avhengig av størrelse på bryllupet selvsagt, og også hva man ønsker å inkludere av underholdning osv. Neste år har vi et par som egentlig skulle ha hagebryllup, som istedet gikk for en nydelig og unik 5* borg på Mallorca, Tapaskveld på egen bodega kvelden før, yacht og beachclub dagen derpå og det koster fremdeles mindre, samtidig som de får en helt unik opplevelse med venner og familie over flere dager. Dette betyr ikke at vi ikke synes det er gøy med hagebryllup, eller unike eventer som vi bygger fra grunnen av. Men vi vil gjerne informere om kostnaden og jobben som følger med et slikt type event, så man forstår hva man gir seg ut på. Her er et bilde fra hagebryllupet vi hadde ifjor, tatt av selveste Per Heimly.
1 Comment
|
SkribentCecilie M. Lyngnes
Arkiv
March 2023
Kategorier
All
|