Mange brudepar bruker lang tid på å finne en fin gjestebok til bryllupsdagen sin. Den spesialbestilles fra USA, Australia e.l. Mange får den gravert og satt inn med eget monogram. For brudeparet er en gjestebok med masse hilsener en verdsatt gave å ha i etterkant av bryllupet.
Dessverre er også dette noe som fort kan bli glemt av gjestene hvis det ikke er noen som informerer om den, og sier ifra at den finnes. Det er mer enn en brud som har felt en tåre dagen derpå når de oppdager at gjesteboken har 1 hilsen og ikke 60 fra gjestene. Derfor ber vi dere som er forlovere og toastmastere om å huske på dette på bryllupsdagen. Ta den veldig gjerne fram til gjestene med en gang de ankommer lokalet/stedet hvor dere skal være. Lykke til.
1 Comment
Dette innlegget er et lite hjertesukk fra meg som planlegger. Det er mange som ønsker seg en planlegger, men veldig mange vet ikke helt hva vi gjør. Mange ser for seg hva vi gjør, men trenger en bedre oversikt. Stort sett er vi gode på å gi dere en oversikt når vi møtes, men vi får også fort en del motstand. Brudepar har ofte gjort seg en del tanker om hvordan de ønsker dagen(e) sin(e) skal se ut. Både med tanke på timeline, aktiviteter osv. Og ofte er det MYE innhold i bryllupsdagen som vi vet vil bli stress kontra hygge og kos. Når dere ansetter oss for å hjelpe dere så vil vi be dere: HØR på oss, LYTT til anbefalingene våre. De er basert på ting som er prøvd, hva som har fungert, og hva som IKKE fungerer, og mye erfaring fra ulike bryllupsfeiringer. Velger dere å gå utenfor alle våre anbefalinger, så kan ikke vi stå ansvarlig for utfallet av gjennomføringen, og da har dere fort brukt mye penger på oss som ikke får verdien de fortjener. Noen eksempler... Dagen før dagen: Ikke ha spritservering hvis dere står for drikke til gjestene under middagen denne dagen. Som brudepar bør dere prøve å komme dere i seng i grei tid, det kommer en dag imorgen. Bryllupsdagen: Ikke legg opp til å rekke en felles frokost eller lunsj med gjestene, dette vil bli et stresselement. Skal dere ha noen leker for at gjestene skal bli bedre kjent; La disse være frivillig Man trenger ikke solist, trubadur, band, DJ OG saxofonist. Heller 2 dyktige enn for mye av det gode. Ikke vær de som skal sørge for bordkort, blomster og menyer, dette delegeres til oss, venue eller noen vær dere hvis dere ønsker det. Sørg for å være foran skjema, og la noen andre styre klokken for dere. Barn i vielsen - dette er veldig hyggelig, men hvis barnet er mellom 2-4 år så kan det også bli veldig distraherende. Derfor er det smart å ha noen som er ansvarlig for barnet/barna som ikke er dere. Dette er noen av våre råd til dere, og de er basert på erfaring og de beste ønsker for dere. Bilde av: Yes I do Fotografia. https://yesido.net.pl Da er sesongen vår igang og vi har hatt våre første 2 visninger for bryllup i 2020. Dette er begge par som har booket og bekreftet bryllup med oss. Det ene paret hadde allerede bestemt seg for stedet, men ville se dette live for å lage planene videre. Det andre paret har en liten og intim gruppe og ville se noe på ulike muligheter. Når vi har visningsturer så setter vi av 1-2 dager med paret alt etter hvor mye de ønsker å se og få hjelp til. Vi pleier å leie bil når bryllupene skal være utenfor Barcelona, og da er det lettere å komme seg rundt og se på de ulike stedene. Brudepar 1 Første brudepar har en stor gruppe og blir mellom 80-90 gjester. De har leid en av våre store favoritevillaer utenfor Sitges. Denne villaen har 21 dobbeltrom, eget bankettlokale, BBQ område, og basseng med poolbar. Utover det finnes det en tennisbane, en appelsinhage og flere stuer i hovedhuset. Her er det alltid personale tilstedet og man bestiller catering utifra ønskene sine. Villaen er virkelig luksuriøs og unik med spansk-marokkansk stil, og likevel skandinavisk komfort. Paret var over seg av begeistring, og er nå klar for videre planlegging gjennom året. Brudepar 2:
Dette brudeparet er en liten gruppe på 9 voksne og 4 barn. De skal ha vielse i sjømannskirken i Barcelona sentrum, og deretter ha en nydelig feiring med et privat område på en av våre nydelige takterrasser i havnen av Barcelona. Etter 3 dager i Barcelona skal paret videre på en mine honeymoon til Sitges med hele gruppen. |
SkribentCecilie M. Lyngnes
Arkiv
March 2023
Kategorier
All
|